Kaj bi bilo smiselno uporabiti?

Po enem tednu spremljanja in obiskov različnih šol na Švedskem lahko zaključim, da imamo v Sloveniji čudovit šolski sistem, ki se lahko v vseh pogledih kosa s tistim na Švedskem. Seveda je nekaj razlik, ki bi jih bilo smiselno uvesti tudi pri nas, vendar se mi zdi, da je način dela in poučevanje dokaj podobno. Kar pa me je presenetilo in mogoče dela učitelje na Švedskem bolj podkovane pri svojem delu je predvsem delo na sebi in osebnostna rast učiteljev, ki je spodbujana iz vseh strani.Predvsem bi rada izpostavila:

Izobraževanje učiteljev in spodbujanje branja novejše strokovne literature: Strokovna skupina v šoli vsako leto predlaga 5 različnih novejših strokovnih knjig, ki bi pripomogle k strokovni rasti učiteljev. Knjige morajo vsi učitelji v kolektivu prebrati, kar spada tudi v njihov delovni čas.

Medvrstniške hospitacije: Osebe, učitelji, ki jim zaupaš, hospitirajo pri uri ter jo kot zunanji opazovalci objektivno ocenijo in podajo konstruktivno kritiko. Hospitacije niso javne in informacije se nikamor ne zapišejo, učitelju, ki je opazovan pa lahko omogčijo boljše in konstruktivnejše poučevanje.


Hospitacije zunanjih strokovnjakov ter ciljano opazovanje določenih področij pri delu (tistih, ki bi jih učitelj po lastnem prepričanju moral izboljšati). Hospitacije trajajo več dni nato pa posamezni učitelj individualno zastavi plan dela na sebi, glede na povratne informacije, ki jih da zunanji opazovalec. Hospitacije se čez 3 mesece ponovijo, da se lahko oceni napredek posameznika.

Comments

Popular posts from this blog

Izobraževanje Erasmus+ na Švedskem

International school Helsingborg