Izobraževanje Erasmus+ na Švedskem


Na Švedskem (Helsingborg in Malmö) je potekalo 7 zaporedno izobraževanje v okviru Erasmus+ projekta. Naslov izobraževanja je bil Individualizirano delo v Švedskih šolah in obljubljalo vpogled v sam šolski sistem na Švedskem in individualno delo z učenci. Izobraževanja se je udeležilo 13 učiteljev iz Nemčije, Grčije ter Slovenije. Po uvodni predstavitvi udeležencev, nam je koordinatorka projekta predstavila Švedski šolski sistem in nam navedla nekaj zanimivosti: 
  • Šolanje je brezplačno za vse, tudi privatne šole so za učence brez stroškov.
  • Šole od staršev ne smejo zahtevati sofinanciranja, niti v primeru izletov (v kolikor jih šola ne zmore financirati, otroci pečejo in prodajajo piškote, pomagajo starejšim,.. in tako zaslužijo za ekskurzije). 
  • Vsak otrok ob vstopu v šolo dobi prenosni računalnik, ki nadomešča zvezke.
  • Ocenjevanje je večinoma opisno od 6. razreda naprej pa številčno, najboljša ocena je A, najslabša pa F. 
  • Ravnatelj določa višino plače učiteljev glede na njihovo pripravljenost za delo. 
  • Učitelji so na šoli prisotni 35 - 38 ur ter 10 ur dela doma, tedenska učna obveznost pa je 18 - 22 ur, ni pa zakonsko določena.
  • Imajo tudi šole za učence s posebnimi potrebami, večinoma pa so integrirani v redne osnovne šole.  
  • V kolikor so v občini vsaj trije otroci iz istega tujejezičnega okolja, občina financira popoldanske ure v materinem jeziku otrok. 
  • Na Danskem osnovna šola ni obvezna.
Vsak dan smo imeli na urniku ogled različnih šol, javno in privatno šolo ter srednjo šolo, popoldan pa je sledila razprava v skupini udeležencev.

Obisk osnovne šole Lerbergskolan, ki poučuje otroke od 6. do 9. razreda.

Comments

Popular posts from this blog

Kaj bi bilo smiselno uporabiti?

International school Helsingborg